Thursday, November 4, 2010

Halloween Concert!






This last Saturday, my brother and his band The Bloodtypes came to Oakland (from Portland, OR) to play a show. This was the first time I had seen his band play and they didn't disappoint!
先週の土曜日、私の兄のバンド”Bloodtypes"がオークランドでコンサートをしました。(兄もオレゴン州のポートランド出身です)兄が演奏するのを見るのは今回が初めてだったのですが、期待を上回る演奏でした!


The Bloodtypes play punk/rock/garage music, and they don't skimp on the fake blood (perfect for Halloween).
”Bloodtypes"の音楽はパンク/ロック/ガラージ系の音楽です。そして演奏には必ず血のりがでてきます。
(ハロウィーンにぴったり)


There's my bro! He plays guitar. At one point, there was so much fake blood on stage, he slipped and fell backwards, but kept playing! Such a pro.
これがギターを担当している私の兄です!ステージに血のりがいっぱい着いていたので、途中で足を滑らせてしまいましたがそれでもギターを引き続けていました。さすがはプロ。


The venue they played is called the Command Center, and is a live/work space in an old warehouse. I felt kind of sorry for the dog, Orbit! He didn't look too happy, and even tried to get on stage once or twice!
会場は”コマンドセンター”という古い倉庫で、ライブ等に使われているスペースです。
犬は病気だったので首止めをつけさせられてかわいそうでしたが、何度かステージに侵入してきました。


Five or six other bands also played that night, and the place really filled up.
他にも5.6バンドが演奏し、会場はいっぱいになりました。


Everyone was decked out in really cool costumes; this zombie Bob Ross and canvas costume was my favorite!

I left at 12:30am and the party was still going strong, whew! I'm such an old lady!

Maybe next time I'll stay until the end.
ハロウィーンだったので皆コスチュームで決めていました。ゾンビになったボブ・ロスと、絵を描くキャンバスになった人がとてもよかったです。私は12時30分に帰りましたが、その後も遅くまでパーティーは続いていたよう。
私も年をとったものです。

(Bryna)

No comments:

Post a Comment